English
15:31 PM Israel
02.07.2018
פטור מהיטל השבחה יינתן גם על בניית דירה חדשה עד ל-120 מטר - עו''ד דולפין מינצר-כרמון


בית המשפט העליון קבע בפסק דין שניתן לאחרונה, כי הפטור מהיטל השבחה, הניתן לפי סעיף 19 ג מהתוספת השלישית לחוק התכנון והבניין, לדירת יחיד עד 120 מ''ר - יחול גם על דירה שתיבנה על קרקע פנוייה. בכך ביטל בית המשפט העליון את ההלכה הקודמת, שתחילתה בפסה''ד שניתן בעניין צרי (רע''א 7417/01) אשר לפיה הפטור האמור ניתן אך ורק על הרחבה של דירה קיימת.

קורה לא אחת שבית המשפט העליון מבטל בפסיקתו הלכה שנקבעה על ידו שנים אחדות קודם לכן. ואולם מה שמביך בפרשה זו, הוא העובדה כי ההלכה הקודמת, לפיה הפטור האמור לא יינתן לבניית דירה חדשה על קרקע בתולה, אלא אך ורק להרחבתה של דירה קיימת, מיוסדת על טעות דפוס שנפלה בהוראת החוק שפורסמה, ואשר תוקנה בפרסום ברשומות כשלושה שבועות לאחר מכן.
:



סעיף 19 מהתוספת השלישית לחוק התכנון והבנייה קובע כי יינתן פטור להרחבתה או לבנייתה של דירת מגורים עד ל-120 מ''ר, וזאת ביחס לבנייה על מקרקעין ''שישמשו למגוריו או למגורי קרובו...'' של המבקש. אלא שמתברר כי בעת פרסום הוראת החוק, נפלה טעות דפוס, ותחת המילה ''ישמשו'' הודפס בטעות ''שימשו'' בלשון עבר. כאמור, טעות זו תוקנה כשלושה שבועות בלבד לאחר פרסום הוראת החוק השגוייה.

בפסה''ד בעניין צרי, קיבל בית המשפט את עמדת וועדת התכנון והבניה, לפיה הפטור שניתן בסעיף 19 ג' מהתוספת השלישית לחוק התכנון והבנייה, מוגבל לדירה אחת של המבקש העומדת בתנאי הפטור, וכי לא ניתן לקבל את הפטור האמור לדירות נוספות, אף אם הן מיועדות לשמש את קרובי המבקש.

אגב דונו בשאלה זו, ניתח בית המשפט את לשונו של סעיף 19ג' מהתוספת השלישית, כפי שפורסם ברשומות, ואשר בו כאמור נפלה שגיאת דפוס והסיק מלשון העבר שבה נוקט הסעיף, כי תנאי למתן הפטור הינו כי המקרקעין שימשו בעבר למגורי המבקש, ולפיכך, אין הפטור מתייחס אלא להרחבתה של דירה קיימת, להבדיל מבנייתה של דירה חדשה.

מעניין לציין כי כבר בפסה''ד בעניין צרי, שקבע את ההלכה השגויה, בית המשפט הביע תמיהה ביחס לנוסחו של החוק שפורסם, והעיר כי קיים ספק, האם הנוסח שפורסם הוא אכן הנוסח שאליו כיוונו מנסחיו. זאת משום שהנוסח שפורסם לא תאם את הצעת החוק ואת דברי ההסבר לה. אף על פי כן, בית המשפט נתן להוראה בנוסחה השגוי משקל מלא, ולאורה נשלל הפטור מהיטל השבחה בגין בניית דירת יחיד חדשה במשך מספר שנים.

על הלכת צרי, כפי שנתפרשה במשך שנים, כשוללת מתן הפטור ביחס לבניית דירת מגורים נמתחה ביקורת רבה, ואולם עד לתיקונה בפסה''ד שניתן לאחרונה בעניין חמאיסי נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה, מבוא העמקים, נאלצו אזרחים רבים לשאת בתשלום היטל השבחה, בשל טעות דפוס שנפלה בפרסום הוראת החוק. לאור פסיקה זו, מתעוררת שאלה קשה באשר לתרופתם של אזרחים ששילמו עד היום את היטל ההשבחה והאם יוכלו ובאיזה אופן לזכות בהחזר התשלום שנגבה מהם על סמך הוראת חוק שגוייה.


מאת דולפין מינצר-כרמון
[16/7/2009]




דולפין מינצר-כרמון, עו''ד
שותפה במשרד מינצר-כרמון רובננקו עו''ד

עוסקת בתחום המשפט האזרחי, עם דגש על תחום המקרקעין על כל היבטיו ובליווי עסקאות מקרקעין מגוונות, ובכלל זה: מכר, עסקאות שיתוף, נדל''ן מניב, ייצוג בעלי דירות, יזמים וקבלנים בעסקאות לפי תמ''א 38, רישום בתים משותפים ועוד.

משרד עורכי דין מינצר-כרמון-רובננקו, הינו משרד ותיק, בעל נסיון עשיר וידע מקצועי רחב. המשרד מעניק מגוון רחב של שירותים משפטיים ללקוחות פרטיים ועסקיים, ובכלל זה עוסק בליווי והובלת עסקאות מסחריות, בטיפול וליווי שוטף לחברות, לשותפויות ולעסקים (כולל טיפול בייסוד והקמת חברות ושותפויות, עריכת הסכמים בין בעלי מניות, הסכמי מייסדים, הסכמי רכישה והשקעה בחברות) ייצוג בהסכמי מכר ועסקאות בתחום הנדל''ן (עבור לקוחות פרטיים ועסקיים) וכן הסכמים מסחריים בתחום הקמעונאות, הסכמי זכיינות, הסכמי הלוואה ומימון, עריכת וניהול מכרזים, וייצוג בבתי המשפט על כל ערכותיהם.

המשרד מקפיד על מתן שירות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, תוך זמינות מרבית והתאמת פתרונות משפטיים ועסקיים לצרכיו המיוחדים של כל לקוח.

דולפין מינצר-כרמון, עו''ד
רחוב זטורי 2 תל-אביב, 62158
טל: 03-5622980 פקס: 03-5622981
dolphin@mcr-law.co.il


מקור המאמר: www.articles.co.il מאמרים.


Gourmet - a luxury apartment located in a quiet street near the beach.

One of the most beautiful apartments that you ever see!!
The apartment was renovated and designed from the ground up several months ago, tastefully furnished - can be purchased with or without existing furniture.

Very high ceilings - about 3.5 meters, facing greenery and quiet location close to shopping and entertainment center of the city and within walking distance to the beach and the esplanade, close to Tel Aviv Hotels.

On the first floor, and AS 70~ M2 built.

Contains a spacious living room with dining area and upgraded professional kitchen, two good sized bedrooms, bathroom, everything is covered with natural wood parquet floors, modern fixtures, lighting and carpentry of wood matches.

The washroom, is fully equipped with WC and shower and hand basin.
.
The living room measures a generous, the kitchen arranged professionally, climate control systems.

The apartment is meticulously designed highest standards.

Well maintained renovated building . Prime location.

Outbuildings: Parking lot nearby.


For more details - & to schedule an appointment - Contact us by >
E-mail
or phone us
on + 972 (0) 3 5277712



Gourmet - un appartement de luxe situé dans une rue calme près de la plage.

Un des plus beaux appartements que vous ayez jamais voir!
L'appartement a été rénové et conçu à partir du sol jusqu'à il ya quelques mois, meublé avec goût - peuvent être achetés avec ou sans mobilier existant.

Plafonds très élevés - environ 3,5 mètres carrés, face à la verdure et calme à proximité des commerces et des divertissements du centre-ville et à distance de marche de la plage et l'esplanade, près de Tel Aviv Hôtels.

Au premier étage, et AS 70 ~ M2 construit.

Contient un grand salon avec salle à manger et modernisé cuisine professionnelle, deux chambres de bonne taille, salle de bains, tout est recouvert d'un parquet en bois naturel, mobilier moderne, de l'éclairage et la menuiserie d'allumettes de bois.

Les toilettes, est entièrement équipée avec douche et WC et lavabo.
.
Le salon des mesures généreuse, la cuisine organisé professionnellement, les systèmes de contrôle climatique.

L'appartement est méticuleusement conçu plus hauts standards.

bien entretenu bâtiment rénové. Emplacement de premier ordre.

Dépendances: Parking à proximité.


Pour plus de détails - Contactez-nous près
E-mail
L'e-mail l'or phone us on
+ 972 (0) 3 5277712



Gourmet - un apartamento de lujo situado en una calle tranquila, cerca de la playa.

Uno de los apartamentos más bellas que uno nunca ve!
El apartamento fue renovado y diseñado desde el principio hasta hace unos meses, decoradas con buen gusto - se puede comprar con o sin muebles existentes.

Techos muy altos - alrededor de 3,5 metros cuadrados, frente a zonas verdes y la ubicación tranquila, cerca del centro comercial y de ocio de la ciudad, a poca distancia de la playa y el Paseo Marítimo, cerca de hoteles en Tel Aviv.

En el primer piso, y un 70 ~ m2 construidos.

Contiene un amplio salón con comedor y cocina profesional actualizado, dos dormitorios amplios, baño, todo está cubierto de plantas naturales de parquet de madera, accesorios modernos, la iluminación y la carpintería de madera partidos.

El baño, está totalmente equipado con ducha y WC y lavabo.
.
El salón mide generosos, dispuestos a la cocina profesional, sistemas de climatización.

El apartamento está meticulosamente diseñado más altos estándares.

bien mantenido edificio renovado. Excelente ubicación.

Dependencias: estacionamiento cercano.


Pour plus de détails - Contactez-nous près
E-mail
L'e-mail l'or phone us on
+ 972 (0) 3 5277712






חזרה לדף מאמרים
© כל הזכויות שמורות ל TOVADO דורית א. שאנן (1996)
רשיון מס' 1028. תכולת המודעות הן לצורך מידע ראשוני בלבד ואינו מחייב. Israel Tel Aviv TOVADO Realty טובהדו נכסים, משרד תיווך בתל אביב / דירות למכירה בתל - אביב
טובהדו| דורית א. שאנן | ת.ד.21797 תל-אביב ישראל 📞 035277712




התכנים, ההדמיות, השטחים וכל הפרטים המובאים באתר זה הינם לצרכי שיווק בלבד ואין בהם משום התחייבות של המשרד. לאימות המידע יש להתייעץ עם בעלי מקצוע


באתר TOVADO תוכלו למצוא את רשימת הדירות הנבחרות על ידי, דירות יד שנייה, דירות חדשות ומגורי יוקרה. רשימת הנדל'ן בטובהדו רובם ממוקמים באזורים מרכזיים וטובים בתל אביב, מרכז אזורי הביקוש , לאורך החוף ומגדלי יוקרה. האתר מאפשר לכם התרשמות ראשונית וטעימה קטנה ממגוון הדירות המוצעות. אם יש לכם שאלה בקשה או יעוץ, אתם מוזמנים להתקשר אלי.

Recherche appartements de luxe offerts à vendre à Tel Aviv Jaffa Israël avec des annonces immobilières de luxe à TOVADO Realty, trouve généralement dans les tours de luxe, le long de la côte, et le centre de Tel Aviv. Vous permet de trouver un appartement de seconde main et de nouveaux projets d'inscription de luxe appartements Tel Aviv. Penthouses de luxe et de grands appartements dans les meilleurs endroits de la ville.
Le contenu, les simulations, les zones et toutes les informations présentées sur ce site sont uniquement destinées à la commercialisation, et ne constituent aucune obligation de quelque nature que ce soit. Afin de vérifier les informations, vous devez consulter des professionnels. Bienvenue également dans les 'articles''



#טובהדו נכסים משרד תיווך בתל-אביב ישראל #דורית_א_שאנן
אודותינו
הגלריה
טוב לדעת
מאמרים
צרו קשר
הצהרת נגישות
פרסם דירתך
מצא
חדרים
₪ - עד
        
איימארק בניית אתרים